Lepotni spanec - izraz, ki je v današnjem času postal že rahlo klišejski. Vsi vemo, kako je pomemben, vendar pa ga večina ne upošteva najbolje. Znano je, da ima zadostna količina spanja številne pozitivne učinke tako na rast, razvoj, delovanje in ‘obnovo’ telesa.

Lepotni spanec vpliva na:

  • TELESNO TEŽO

Pomanjkanje spanja povzroči neravnovesje določenih hormonov, kar posledično poveča skladiščenje maščob – zmanjša se sposobnost prebave ogljikovih hidratov. Hkrati se zaradi izločanja stresnega hormona kortizola (uravnava apetit), pojavi občutek lakote tudi v budnem stanju, kljub zadostni količini zaužite hrane. Nadzorovanje telesne teže je ob nezadostnem počitku tako dosti težje. Pomanjkanje spanja vpliva na zvišano vrednost indeksa telesne teže. Večletno pomanjkanje pa lahko vodi v razvoj debelosti kasneje v življenju. Gledano z drugega zornega kota: povečana telesna teža pa je lahko vzrok slabšega spanca.

  • IZGLED

Posledice nespečnosti se kažejo ne samo v nivoju življenjske energije, telesni teži, povečani stopnji stresa, ampak tudi na samem telesu. Kdo si želi podočnjakov, številne nove gubice na obrazu ali zmanjšane prožnosti kože?

Kakšna je povezava stresa in spanca?

  • a) Kakovost spanja Približno 42% odraslih poroča, da kadar so pod stresom, je njihov spanec zelo slab ali pa ga sploh ni.
  • b) Povečan riziko za nespečnost: Stres ne pomeni samo občasnega zbujanja skozi noč, ampak lahko po najnovejših raziskavah poveča riziko za nespečnost do 19%.
  • c) Simpatikus in parasimpatikus: Ko zaspite, se telo ‘preklopi’ iz aktivnega, simpatičnega živčnega sistema v umirjeni, parasimatični živčni sistem. Konstanten stres pa zaustavi prehod med njima in telo se sploh ne ‘izklopi’, ampak možgani ostajajo vseskozi hiperaktivni.
  • d) Začaran krog: Ko smo pod stresom, ne moremo zaspati. Pomanjkanje spanja na drugi strani vodi še v večji stres.

Absolutni ‘DA’ pred spanjem:

  1. Znižajte sobno temperaturo v prostoru, kjer spite.
  2. Pred spanjem imejte vedno podobno rutino sproščanja: zavrtite si nežno glasbo, preberite odstavek ali dva dobre knjige, privoščite si trenutke v kopalni kadi ali pa kakšno drugo sproščujočo aktivnost.
  3. Dovolite si dovolj časa, da vas ‘ponese’ v spanec, ki naj traja 7 ali 8 ur.
  4. Vadite kratko ‘zahvalno’ meditacijo: za kaj, koga oz. kakšne stvari ste hvaležni. Naštejte jih pet in vsaki ‘podarite’ minuto vaših misli.
  5. Navlažite obraz z nočno kremo, ker le-ta najbolje učinkuje ponoči.

Absolutni ‘NE’ pred spanjem:

  1. Kakšno uro ali dve pred spanjem ne uporabljajte računalnika, tablice, telefona in ne glejte televizije. uporaba telefona pred spanjem
  2. Izogibajte se prepirom in nesporazumom.
  3. Pred spanjem ne pojejte prevelike količine hrane.
  4. Ne pretiravajte s športnimi aktivnostmi.
  5. Pred spanjem se izogibajte različnim stimulansom, kot so: nikotin, kafein, alkohol in sladkor. Nikotin spodbudi možgane k razmišljanju, posledice prevelikih količin alkohola pa so ob slabem spancu vidne naslednje jutro.

lepotni spanec

Za ohranjanje zdravja človeka, je potrebna zadostna količina spanja! Nikar se ne oklepajte izgovorov: ‘Jooj, kaj vse še moram postoriti pred spanjem: zlikati, pomiti posodo, pospraviti igrače, ipd.’ Umirite se! Vse bo počakalo. Le vaše zdravje lahko ‘odide’.

Samo, če boste naspani, boste v nov dan vstopili z novim izgledom – prerojeni, nasmejani in pozitivni. In samo takšni boste lahko privabljali enako ‘naravnane’ ljudi. Pa lahko noč!