Avokado je v preteklosti veljal kot kalorijska bomba, v zadnjih nekaj letih ga predstavljajo kot super hrano. Zakaj je zeleni super sadež tako zdrav?

Avokado pokriva tretjino dnevnih potreb po vlakninah in vsebuje bogate mono- in polinenasičene maščobne kisline (omega 3), ki po zadnjih raziskavah celo znižujejo holesterol. Poleg tega vsebuje kalij, vitamin E in železo – slednja zagotavljata višjo imunost, folate, ki preprečujejo bolezni srca in ožilja ter številne druge vitamine (A, C, D, B).

avokado

Je avokado prav zares super hrana?

Seveda! Zaradi njegove visoke vsebnosti maščob ima avokado sicer veliko kalorij, vendar gre za tiste zdrave. Za en avokado se lahko odpovemo prigrizkom kot so različna peciva in tudi klobasam, ki zagotovo niso tako zdrave. Če dodate avokado k zelenim smutijem, se bodo maščobotopni vitamini iz preostalih zelenih snovi (npr. zelene zelenjave) izločili. Ti vitamini potrebujejo za prehod iz črevesja v kri tudi nekaj maščob, ki pa jih najdemo v avokadu.

Avokado se kupi takrat, ko je še trd in dozori pri sobni temperaturi. Če v trgovini kupimo mehke sadeže, so lahko v notranjosti že preveč zreli in neuporabni. Zeleni sadež je primeren tako za vegane, ljudi, ki imajo dieto ali pa za tiste, ki enostavno ‘samo’ skrbijo za svoje zdravje.

Ali lahko pojemo avokado s koščico?

Verjetno spadate med tiste, ki jedro avokada vedno zavržejo? Tega ne storite več. Zakaj? Ker jedro vsebuje več hranilnih snovi, vitaminov, nenasičenih maščobnih kislin in antioksidantov kot večina drugega sadja in zelenjave. Vsebuje celo še več vlaknin kot ovseni kosmiči in druga žita.

Kako ga uporabiti? Najbolje je, da se pomeša v smuti. Recept je preprost: Narežite meso avokada in jedro na manjše kose in zmešajte v mikserju. Dodajte mango, ananas, en velik list solate in ščepec ingverja. Mmm, njami!